Tuesday, December 24, 2013

“ပန္းပင္ေလးေတြ စုိက္ၾကရေအာင္” ( အပုိင္း ၁) အရွင္သာသန (စာခ်ဆရာေတာ္) သာသနဓဇဓမၼာစရိယ

        “ပန္းပင္ေလးေတြ စုိက္ၾကရေအာင္” ( အပုိင္း ၁)

   
   ခရီးေရာက္မဆုိက္ မိမိ နဲ႕ ရင္းႏွီးသူမ်ား တဖြဲဖြဲေရာက္လာေနပါတယ္။ဒီအထဲမွာ ရဟန္းဒကာ+ရဟန္း အစ္မ မိသားစု လည္း ပါလာပါတယ္။ရဟန္းဒကာ က သူရဲ႕ သားငယ္ ကုိ ပခုံးေပၚတင္ ဇနီးျဖစ္သူရဲ႕ လက္ကုိဆြဲ လုိ႕ ဇနီးကလည္း သမီး ငယ္ရဲ႕ လက္ကုိဆြဲလုိ႔ သမီးငယ္ေလး လမ္းေလွ်ာက္ေနတာ ကုိ ၾကည့္ကာ ပီတိျဖာ ေနၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ၾကည့္ကာ ေႏြးေထြးမွဳရိွ တဲ့ မိသားစု ဘဝ ကုိ မွန္းဆၿပီး ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ ရဟန္း ဒကာက သူ႔သားငယ္ကုိ ပခုံးေပၚကေန
 ေအာက္သို႔ခ်ရင္း အဝင္ဝကေန မိမိကုိ ႏွဳတ္ဆက္ ေနပါတယ္။

  “အရွင္ဘုရား ဘယ္အခ်ိန္ ျပန္ေရာက္လာသလဲ။”

   “လာပါ ထုိင္ပါဦး ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာရတာေပါ႔။”

မိမိတုိ႔ ႏွစ္ဦး ေျပာေနခုိက္မွာ ရဟန္း ဒကာမ က ေက်ာင္း အဝင္တံခါးဝမွာ ထုိင္ကာ သမီးငယ္ ရဲ႕ ဖိနပ္ကုိ ခြ်တ္ေပးေနရင္း

“ေမာင္ကလဲ  ဒီေန႕ဒီအခ်ိန္ အားလပ္ခ်ိန္မုိ႔ ေအးေအးေဆးေဆး ဦးဇင္းနဲ႔  စကားေျပာဖုိ႔ ေက်ာင္းလာခဲ႔တာပဲ”

သမီးငယ္ ရဲ႕ ဖိနပ္ကုိသာ အာရုံစုိက္ကာ ေျပာေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ မိသားစု ဘဝဟာ သူတုိ႔ က်င္လည္ေနတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္အလုိက္ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ေနထုိင္ႏုိင္တဲ႔ မိသားစု ဘဝပါ။      
 “ေျခက်င္လာၾကတာလား ကားပါခဲ႔သလား။”

“မယူခဲ့ေတာ့ဘူး ဦးဇင္းရာ ခရီးေဝးပဲ ကားနဲ႔ ေကာင္းပါတယ္။ နီးနီးေလး ေျခက်င္လာရေနတာပဲ။
 တာဝန္မပုိေတာ့ဘူး ေငြကုိလည္း ေခၽြတာၿပီးသား ျဖစ္တာေပါ့”

  မိမိရဲ႕ အေမးစကားကုိ ရဟန္းဒကာက ကုိေပြ႔ခ်ီထားတဲ႔ သားငယ္ကုိ လက္ထဲကေန ၾကမ္းျပင္အေပၚခ်ကာ ျပန္ေျဖပါတယ္။ ရဟန္းဒကာ က မိမိေရွ႕မွာ အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီးသူရဲ႕ဇနီးနဲ႕ သမီးငယ္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းေနပါတယ္။ေရာက္လာတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္

 “ကဲ သားတုိ႔ သမီးတုိ႔ ဒါ ေဖေဖတုိ႔ ေမေမတုိ႔ ဘုန္းဘုန္းပဲ သားတုိ႔ သမီးတုိ႔ ၾသကာသ ရတယ္ေနာ္။ မိသားစု ေပါင္းစုၿပီး ၾသကာသနဲ႕ ကန္ေတာ့ရေအာင္”

   မိခင္ျဖစ္သူက ေျပာလုိ႔ အၿပီးမွာ ၾသကာသ နဲ႕ ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေဒသမွာက မိဘ နဲ႕ မိမိအထက္ အသက္ႀကီးသူမ်ားကုိ ဒီလုိပဲ ကန္ေတာ့ေနၾကပါပဲ။သာေရးနာေရးပြဲေတြ သြားလုိ႔ ထမင္းေကၽြးရင္ ထမင္းဝုိင္းမွာ ထမင္းေကၽြးသူ အိမ္ရွင္မိသားစုကုိ စုေပါင္းကာ ေမတၱာပုိ႔ၿပီးမွ စားရပါတယ္။ဒီနယ္ေျမေနထုိင္သူအားလုံးဟာဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္ရယ္၊ၾသကာသရယ္၊ေမတၱာပုိ႔ရယ္ ဒီသုုံးခု မရရင္ေတာ့ သူဟာ ဒီပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေခတ္မမွီသူ လူူရာမဝင္သူလုိ႔ ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။  ကန္ေတာ့တာဆုေပးတာေတြ ၿပီးဆုံးခ်ိန္မွာ

“အရွင္ဘုရားနုိင္ငံျခားပညာသင္ျပန္ၾကြဦးမွာလားဘုရား။” “ေအာင္ရင္ေနာက္တစ္တန္းအတြက္ျပန္မယ္။ မေအာင္ရင္ အခုအတန္းကုိ ျပန္ေျဖရဦးမယ္။”
 “ေျဖႏုိ္င္ရဲဲ႕လား။”
 "ေျဖႏုိင္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ႏုိင္ငံျခားမွာသင္ၾကားပုံစနစ္မတူတာပါပဲ။သူတုိ႔သင္ေပးတဲ႔အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကမိမိတုိ႔သိထားၿပီးသားအေၾကာင္းအရာေတြအမ်ားဆုံးပါေနတာေတြ႔ရပါတယ္။”
 ရဟန္းဒကာရဲ႕ အေမးကုိ ေျဖအၿပီးမွာ ရဟန္းဒကာမ ကေန

 “ဒါဆုိ အရွင္ဘုရား ဘယ္ႏွစ္ဘာသာ သင္ယူရသလဲဘုရား”

“စုစုေပါင္း ရွစ္ဘာသာပါ။ ဘာသာရပ္တစ္ခုက သုံးမ်ိဳး ကုိ ေပါင္းၿပီး တစ္ဘာသာ              အျဖစ္ ျပဌာန္းပါတယ္။”

“တပည့္ေတာ္ကေလးငယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိအရွင္ဘုရားျပန္မၾကြခင္စာသင္ေပးဖုိ႔ လာအပ္တာဘုရား။”

“အခ်ိန္ေရာရရဲ႕လားဘုရား ဘယ္ရက္ျပန္မလဲ”

"ပညာသင္ေပးရုံမဟုတ္ပါဘူးႏွလုံးလွေအာင္လည္းသင္ေပးမွာပါ။ကေလးေတြလာပုိ႔တာဟာ
ေကာင္းတဲ့ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိိလုိ႔ လာပုိ႔ျဖစ္တာပဲ'

  မိဘတုိင္း မိမိကေလးေတြကို အားလပ္ခ်ိန္မွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပုိ႔ေပးသင့္တယ္။ အခ်ိန္မရလဲ ရတဲ့အခ်ိန္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ အက်ိဳးရွိတာလုပ္ေပးဖို႔ ဦးဇင္းတုိ႔မွာတာဝန္ရိွတယ္။ အခုႏုိင္ငံျခားမွာပညာသင္ေနတယ္ဆုိတာကလဲကုိယ့္လူမ်ိဳးအတြက္သင္ေနတာပါ။ကမၻာနဲ႔ရင္ေဘာင္တန္းမေနႏုိင္ရင္ ေနပါေစ။ ကမၻာ့အျမင္ေတြ၊ကမၻာ့အသံေတြကိုယ့္လူမိ်ဳးကုိျမင္ေစၾကားေစသိေစဖို႔ျဖန္႕ေဝရမွာကဦးဇင္းတုိ႔တာဝန္ပဲ။
ဒီကေလးေတြဟာ အနာဂါတ္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြပဲ။ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕
အနာဂါတ္လွရင္ အနာဂါတ္ ဦးဇင္းတုိ႔ ႏုိင္ငံလည္းလွေနမွာပါ။သူတုိ႔ကုိ ပ်ိဳးေထာင္ေပးရာမွာ မိဘ နဲ႔ ဆရာ ဟာ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာ ရွိတယ္ဆုိတာ မိဘတုိင္း ဆရာတုိင္းေမ့မထားသင့္ဘူး။

  အခု ကေလးေတြ ေက်ာင္းလာပုိ႔ေတာ့ မုိးကာလ မွာ ေကာက္စုိက္ဖုိ႔ လယ္ထြန္ေနခုိက္ စပါးပ်ိဳးပင္ လာေပးလုိ႔ လယ္သမားေပ်ာ္သလုိေပါ့”

 တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ေခတ္္ပညာတတ္ ဘြဲ႔ရထားသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂါတ္ ပညာေရးကုိလည္း ႀကိဳတင္စီစဥ္ၿပီးသားပါ။ မိမိ ႏွင့္ သူတုိ႔က မိဘ နဲ႕ သားသမီး လုိ ရင္းႏွီးပါတယ္။ ထုိအခုိက္ ရဟန္းဒကာက

"ဦးဇင္းေရတပည့္ေတာ္ႏွလုံးသားအာဟာရစာေပေတြဖတ္ၿပီးေတာ့ သူကုိယ္လည္း ေျပာျဖစ္ပါတယ္။
 အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ အဲဒါေတြ မ်ားမ်ား လုိအပ္လာတာေတြ႔ေနရတယ္။ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲဆုိတာ ေတြးလုိ႔မရဘူး။
ေနရာတကာမွာရန္ျဖစ္တာေတြ၊ရန္လုိမွဳေတြ၊ေနာက္ဆုံးေဆးစြဲတာေတြ၊ေလာင္းကစားမွာ ဘဝပ်က္
သြားတာေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။

   သူတုိ႔ကုိ ၾကည့္ေတာ့လည္း ပညာတတ္ေလးေတြပဲ။တပည့္ေတာ္ သားသမီိးေတြ အဲဒီလုိျဖစ္မွာ စုိးရိမ္မိတယ္။

  အဲဒီ စာေပမိ်ဳး မ်ားမ်ား လူငယ္ေတြ ဖတ္ေစခ်င္တယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး စာဖတ္ၿပီးရင္ ကေလးငယ္ေတြကုိ နားလည္လည္ မလည္လည္ စိတ္ဝင္စားေအာင္ျပန္ေျပာျပၾကတယ္။ ဒီလိုစာေပမ်ိဳး တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမွာ မရွိဘူးလားဘုရား။”
ရဟန္းဒကာက သူတုိ႔ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ အသိအလိမၼာေပးျဖစ္ပုံကုိေျပာရင္း မိမိအား ေမးလုိက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဝရန္တာ မွာ ေဆာ့ကစားေန တဲ႔ ကေလးငယ္ ႏွစ္ေယာက္ကုိ  တစ္ခ်က္ၾကည့္ကာ ၿပဳံးရင္း  သား သမီး အေပၚထားတဲ့ မိဘေမတၱာအေၾကာင္းနဲ႕ အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးဘဝ ရဲ႕ အေၾကာင္းက မိမိအေတြးစိတ္မွာ အလုိအေလွ်ာက္ ဝင္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔သိခ်င္တာကအေၾကာင္းအရာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။မိဘေမတၱာအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေပမယ့္
မေျပာေတာ့ပဲ မိမိက ႏွစ္ေယာက္ စလုံး ေတြ႕ခုိက္ စကားေျပာရတာ ေကာင္းပါတယ္ တကယ္ေတာ့ ရဟန္းဒကာေျပာသလုိေခတ္လူငယ္ေတြလမ္းလြဲေနတာကမိဘအားလုံးမွာ တာဝန္ရွိတယ္။
အနာသိေဆးရွိပါတယ္။ သမုိင္းအစဥ္အလာ ၾကည့္ရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ သတၱိရွိတာ၊ယဥ္ေက်းတာ၊တဖက္သားအေပၚစာနာတတ္တာ၊ခြင့္လႊတ္သည္းခံတာ၊မိမိအမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ ခ်စ္တတ္တာ တျခားလူမ်ိဳးေတြထက္ ပုိပါတယ္။ဒါဆို ဘာေၾကာင့္ အခုလုိ အဆုိးဖက္
ဦးတည္ေနတာလဲ လုိ႔ ေမးရင္ အဓိက မိဘေတြပါ ေနာက္ ဆရာေတြပါ။
   
  ဆရာေတြ ဆုိတာ ဘဝကုိျပႆနာေတြကုိ ဘယ္လုိေျဖရွင္းရမယ္ ဘယ္လုိေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ လုိ႔ သင္ေပးတဲ႔ ေလာကီဆရာ ေလာကုတၱရာ ဆရာအားလုံးပါ။ မိဘေတြက မိမိသားသမီးကုိ ပညာ
တတ္ေစခ်င္တယ္။

  ပညာေရးကုိ ဦးစားေပးၿပီး မိမိသားသမီးကုိ ပညာၿပီး ပညာ သင္ေပးေနၾကတယ္။ အျခားတဖက္က ႏွလုံးသားပုိင္းမွာ ခံစားတတ္ဖုိ႔ ေမ႔ေနၾကတယ္။တကယ္ေတာ့ လူသားတုိင္္းမွာ intellectual aspect ဦးေႏွာက္ရယ္၊emotional aspect ႏွလုံးသားရယ္ ဒီႏွစ္ခု ဟန္ခ်က္ညီညီတုိးတက္ေနရမယ္။ဦးေႏွာက္ဖက္ကုိသာ  အေလးေပးလြန္းၿပီး ႏွလုံးသားဖက္က တုိးတက္မွဳမရွိရင္အတၱဆန္တဲ႔သူ၊မိမိအတြက္သာပဲစဥ္းစားတယ္။တဖက္သားအတြက္မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ငါ ဆုိတာကုိပဲ ဦးစားေပးေတာ့တယ္။ ႏွလုံးသားတျခမ္းသာ တုိးတက္ၿပီး ဦးေႏွာက္ဖက္က မတုိးတက္ရင္ အဲဒီလူဟာ အကန္းျဖစ္သြားတယ္။ သူမ်ားေျပာတာမွာပဲ လမ္းဆုံးေတာ့တယ္။ မွန္သလား မွားသလား၊ဟုတ္သလား မဟုတ္သလား ဆိုတာမခြဲျခားတတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီေန႔ ေခတ္ လူငယ္ေတြ ရဲ႕ ဦးတည္ရာကုိ မွန္းဆၾကည့္ရင္ ပညာေရးဆုိတဲ့ ဦးေႏွာက္ကုိသာ ဦးစားေပးၿပီး ႏွလုံးသား ဆုိတဲ႔ ခံစားမွဳ မရွိလုိ႕ဆုိတာသိႏုိင္တယ္။ ဒီေတာ့ ပညာေရးကုိသာ တဖက္သက္ အားမေပးပဲ ႏွလုံးသားကုိလည္း အားေပးသင့္တယ္။ ႏွစ္ဖက္ညီေအာင္ေပါ့။ ဥပမာ ခ်ိန္ခြင္လုိေပါ႔။ ႏွစ္ဖက္စလုံး အေလးခ်ိန္တူေန မွ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာက အလည္တည့္တည့္မွာ ရွိေနမယ္။

     ဝယ္သူဖက္က သာေနရင္ ေရာင္းသူဖက္က နစ္နာတယ္။ ေရာင္းသူဖက္က သာေနရင္လည္း ဝယ္သူနစ္နာတယ္။ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ အလည္တည့္ေနမွ  အားလုံးက မွန္ကန္တဲ႔ ခ်ိန္ခြင္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံတယ္။ တစ္ဖက္ဖက္ကုိ အေလးသာေနတဲ႔ ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ ကုန္ေရာင္း ကုန္ဝယ္ လုပ္ၾကည့္ပါလား လက္ခံမလားလုိ႔။ဒီလုိပါပဲ ဦးေႏွာက္ နဲ႔ ႏွလုံးသား အခ်ိဳးစား အခ်ိန္အဆ မညီမွ်ရင္ တစ္ဖက္ဖက္ကုိ အေလးသာေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနတဲ့သူလုိုိပဲေရရွည္မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ကအေပါင္းအသင္းမလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။တေျဖးေျဖးေရွာင္ၾကမွာေသခ်ာတယ္။ပညာေရးကုိ ဘယ္လုိျပဳစုပ်ိဳးေထာင္သင့္တယ္။ဘယ္လုိအားေပးရမယ္ဆုိတာေတာ့ အားလုံးပညာေရးကုိ     ဦးစားေပးေနသူေတြ ဆုိေတာ့ ပညာေရးကုိ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ႏွလုံးသား အတြက္ခံစားခ်က္ ကုိ ဘယ္လုိ တုိးတက္ေအာင္လုပ္ရမယ္ ဆုိတာကုိေျပာပါမယ္။ ဒီႏွလုံးသား အာဟာရ ဆုိတဲ႔ စာေပေတြက ဗုဒၶစာေပထဲမွာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။

    စာေပကုိ ခ်ဥ္းကပ္ပုံ သုံးသပ္ပုံ တင္ျပပုံျခင္း မတူလုိ႔ပါ။နဲနဲေလး ဗုဒၶစာေပထဲက စကားလုံးေတြ ထည့္သုံးမယ္  ဒီလိုစာေပမ်ိဳးေတြ ဗုဒၶဘာသာစာေပထဲမွာ ရွိတယ္ဆုိ သိေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵပါ မ်ာမ်ားမသုံးပါဘူး နားရွဳပ္ကုန္မွာစုိးလုိ႔။ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ စ်ာန္စိတ္ ဆုိတာ သမာဓိ တည္ေဆာက္ရာမွာ အေျခခံရတဲ့ ေအာက္ခံ foundation ဆုိပါေတာ့။ ဒါေတြကေတာ့ ဝိတကၠ၊ဝိစာရ၊ပီတိ၊သုခ၊ဥေပကၡာ ၅ ခုပါ။ ဝိတကၠ၊ဝိစာရက intellectual aspect ပါ ဦးေႏွာက္ပုိင္း အသိဥာဏ္တုိးတက္ဖုိ႔။ ပီတိ၊သုခ ကေတာ့ emotional aspect ပါ ႏွလုံးသားတုိးတက္ဖို႔။ ဒီႏွစ္ခု ပုိင္ဆုိင္လုိ႔ ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးတရားက ဥေပကၡာ ပါ။ Intellectual aspect ဆုိတာ အရာရာကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ သိတတ္တာမ်ိဳး ကုိေခၚပါတယ္။ emotional aspect ဆုိတာ တစ္ဖက္သား အေပၚ သည္းခံတတ္တာ၊ခြင့္လႊတ္တတ္တာ၊ စာနာတတ္တာ ေတြကုိ ေခၚတာပါ။ ဒီႏွစ္ခုကုိ ဗုဒၶစာေပမွာ ပညာ နဲ႔ ကရုဏာ လုိ႔ သုံးတယ္။ အခုေခတ္ ပညာေရး နယ္ပယ္မွာ တခ်ိဳ႕ဘာသာရပ္ (subject )ေတြမွာ ခံစားတတ္မွဳ ႏွလုံးသားပုိင္း မပါဝင္တာေတြရွိတယ္ ဥပမာ ဇလေဗဒပညာရပ္ မ်ိဳးဆုိပါေတာ့။
    ဒီလုိ ဘာသာရပ္ (subject ) သင္ယူေနတဲ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ေပးတဲ့ ဆရာက ဘာသာရပ္နဲ႕ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ သဘာဝ အလွကုိခံစားတတ္ဖုိ႔ပါ ပညာသင္ေပးရင္း emotional aspect ပါထည့္သင္ေပးလုိက္ရင္ ႏွစ္ဖက္စလုံးတုိးတက္တဲ့ လူငယ္ေတြျဖစ္လာမွာပါ။အခု အဲဒီ emotional aspect ထည့္မေပးလုိက္ေတာ့။ လူငယ္ေတြ စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ အခု ရဟန္းဒကာေျပာသလုိ အဆုိးဖက္ကုိ ဦးတည္ေတာ့တာပါပဲ။ ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ ဘဝမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကဗ်ာ သင္ေပးတဲ႔ ဆရာ၊ဆရာမ ေတြကုိ အဲဒီ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြ လူႀကီးဘဝေရာက္လာတဲ႔ အခ်ိန္အထိ မေမ႔ၾကဘူး သတိရေနဆဲပဲ။ အခြင့္အခါ ႀကဳံလုိ႔ ကဗ်ာ ဆုိခြင့္ရရင္ သင္ေပးခဲ႔တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမ ေတြကုိ အၿမဲ သတိရေနေလ႔ရွိတယ္။ ကဗ်ာတုိ႔၊ သီခ်င္းတုိ႔ ဆုိတာကလည္း ႏွလုံးသားကုိ ထိမွၾကာရွည္ခံ
တယ္။ ႏွလုံးသား ကုိ မထိတဲ့ ကဗ်ာတုိ႔ သီခ်င္းတုိ႔ဟာ တခဏပဲ ၾကာရွည္မခံဘူး။ ဒီေန႔ေခတ္ရုပ္ရွင္၊ဗြီဒီယို၊အင္တာနက္၊သီခ်င္းေတြအားလုံးဟာ အေကာင္းအတြက္ဖန္တီးထားေပမယ့္ အေကာင္းခ်ည္းေပးတဲ႔ အရာမဟုတ္ဘူး။ ႏွလုံးသားကုိ ၾကမ္းေအာင္၊မာေအာင္ ေလာကႀကီးရဲ႔ အလွကုိ ပ်က္စီးေအာင္ လမ္းျပေပးေနတဲ့ အရာေတြက ၾကားထဲမွာ ပါလာတယ္။ ထမင္းခ်က္တဲ့ အခါ စပါးလုံး နဲ႔ ေက်ာက္ခဲကုိ ေရြးထုတ္ၿပီး ခ်က္ၾကသလုိ မိဘေတြ ဆရာေတြ အုပ္ထိန္းသူေတြက ဒါကုိေရြးခ်ယ္ေပးသင့္တယ္။ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္။ပညာရွင္ေတြကလည္းဒီအခ်က္ေတြကုိ ေထာက္ျပၾကတယ္။
ဥပမာ သီခ်င္းက စိတ္ဓာတ္တတ္ၾကြတဲ့သီခ်င္းနားေထာင္ရင္ စိတ္ဓာတ္ေတြတက္ၾကြလာတယ္။ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ လွဳံေဆာ္တဲဲ့ သီခ်င္းျဖစ္ပါက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာ သီခ်င္းၾကားရရင္ ဝမ္းနည္းလာတယ္။ ငါမင္းကုိ သတ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သတ္ခ်င္ေတာ့တာပါပဲ။ ရုပ္ရွင္၊ဗြီဒီယုိမွာလည္း အတူတူပါပဲ

    ဝမ္းနည္းစရာဇာတ္ကားဆုိရင္ ၾကည့္တဲ့ပရိတ္္သတ္ကဝမ္းနည္းရ၊ ရယ္စရာ ဇာတ္ကားဆုိရင္ ရယ္လုိက္ရ၊ စိတ္ဆုိးစရာ ဇာတ္ကားဆုိရင္ စိတ္ဆုိးၾကရ၊ အသက္အဖ်က္ ဇာတ္ကားျဖစ္ပါက ၾကည့္သူစိတ္ဓာတ္က သတ္ဖ်က္ခ်င္စိတ္ေတြ အမုန္းပြားစိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာျပန္ေရာ။ပ်က္စီးဖုိ႔က သင္စရာမလုိဘူး။

  မပ်က္စီးဖုိ႔ သင္ေနရတာ။အခုဆုိ ပ်က္စီးဖုိ႔ အေၾကာင္းအရာေတြက လမ္းေဘးမွာ ready ပဲ လက္ယပ္ေခၚေနတာ မိမိကုိယ္မွာ အသိတရား ခံစားမွဳတရား မထားရင္ေတာ့ လြယ္ပါတယ္ ပ်က္စီးဖုိ႔။ အရက္ေသာက္မလား။ ေဆးလိပ္ေသာက္မလား အျခားေျပာမေကာင္းတဲ့ အရာေတြ ရွိေသးတယ္ အဲဒါေတြ လက္တဲ့စမ္းမလား။ ၁၈ ရွစ္မျပည့္ကမေရာင္းရ ဆုိတဲ့ စည္းကမ္း၊ဥပေဒ မရွိဘူး။ အားလုံး free ပဲ။ ဒီေတာ့ လူငယ္ေတြ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔ အုပ္စုဖြဲ႔ရုိက္တာ၊ လမ္းေဘးအရိပ္ နားခုိေနသူကုိ ဘာရန္ၿငိဳးအာဃာတ မရွိပဲနဲ႔ ဓားနဲ႔ခုတ္ေျပးတာ၊ ဂီတာ တီးေနသူကုိ ရန္ၿငိဳးမရွိပဲ ေနာက္ကေန ရုိက္တာ ဒါေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာပါပဲ။ သူတုိ႔ ႏွလုံးသားမွာခံစားတတ္မွဳ (emotional aspect) သုိ႔မဟုတ္ ကရုဏာ တရား ထည့္ေပးဖုိ႔ မိဘေတြ၊ဆရာေတြ ပ်က္ကြက္ခဲ့တာ သတိမထားမိၾကဘူး။ ပညာေရး တဖက္တည္းကုိပဲ ဦးစားေပးၿပီး ႏွလုံးသားဖက္ ကုိ ျပစ္ထားေတာ့ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မ အခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းကြဲၾက၊ ေဆြမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း မေခၚႏုိင္ မေျပာႏုိင္၊ မိဘ နဲ႔ သားသမီး၊ ဆရာ နဲ႔ တပည့္အၾကားမွာ အျမင္မၾကည္လင္မွဳေတြ တုိးပြားလာတဲ႔ ဆုိးက်ိဳးေတြျဖစ္ေပၚ
လာတာပဲ။နုိင္ငံေရးေၾကာင့္၊စီးပြားေရးေၾကာင့္၊ေခတႀကီးေၾကာင့္ဒီဆုိးက်ိဳးျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆုိၿပီး  အျခားတဖက္ကုိ လက္ညွိဳးထုိးေနၾကတယ္။ က်န္တဲ့ လက္ ၄ ေခ်ာင္းက မိမိဖက္ျပန္ညႊန္ျပေနတယ္
ဆုိတာ အားလုံး သတိထားသင့္တဲ႔ အခ်က္ပါပဲ။

   မၾကာေသးပါဘူး ၂၀၁၁ မတ္လ ၁၁ ရက္က ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ငလွ်င္ဒဏ္ခံရေတာ့ဖူကူရွီးမားႏ်ဴ
စက္ရုံကႏ်ဴကလီးယားဓာတ္ေပါင္းဖုိႏ်ဴးကလီးယား ေရာင္ျခည္ ယိုစိမ့္မွဳ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အခ်ိန္ကပါပဲ။ေျမေအာက္ရထားလမ္းေတြပိတ္ေတာ့ ဘတ္စ္ကား တန္းစီေစာင့္ရတယ္။ ဖုန္းလိုင္းေတြျပတ္ကုန္လို႔ အစုိးရဖုန္း အမ်ားသုံးဖုန္း ေတြကုိ ေစာင့္ၿပီး ေျပာရဆက္သြယ္ရတယ္ ဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြ အတၱမဆန္ဘူး ။ တစ္ဦးရဲ႕ အခြင့္အေရးကုိ အျခားတစ္ဦးက လုမယူၾကဘူး။ဒီထဲမွာ မေမ႔ႏုိ္င္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကေတာ့ စားစရာမုန္႔ေဝေနတာကုိ တန္းစီၿပီး မိမိအတြက္ ယူလာတဲ့ ကေလးငယ္ကသူ႔ရဲ႕ ေဝစုရတဲ့ မုန္႔တစ္ခုကုိ အလယ္ကေန ဖဲ႔ကာ မိမိေနာက္ အေတာ္ေဝးေဝးမွာရွိတဲ့လူတစ္ေယာက္ကုိျပန္လည္ေပးေနတဲ့ပုံရိပ္လႊာေလးပါ။ေနာက္သတင္းေထာက္
တစ္ဦးကမေနႏုိင္လုိ႔ဂ်ပန္ျပည္သူတစ္ဦးကုိအင္တာဗ်ဴးေတာ့ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမေတြက ေက်ာင္းသူ
ေက်ာင္းသားေလးေတြကိုစာသင္ေက်ာင္းမွာကဗ်ာသင္ေပးတယ္။သင္ေပးတဲ့ကဗ်ာရဲ႕ဆုိလုိခ်က္အဓိပၸါယ္
ကိုလည္းရွင္းျပတယ္။ႏွလုံးသားထဲေရာက္ေအာင္အသံေနအသံထား၊အမူအယာနဲ႔သင္ေပးတာဒီေတာ့
သူတုိ႔ေလာကႀကီးကုိအေကာင္းျမင္တတ္သြားတယ္။စာနာတတ္လာတယ္ အေျဖက ဒါပါပဲတဲ့။

   ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ စည္းပြားေရး၊ပညာေရးမွာ ေရွ႕ကေျပးေနတဲ့ အာရွထဲက ႏုိင္ငံတစ္ခုပါ။ဒါေပမယ့္ ကေလးငယ္ေတြကုိ ဦးေႏွာက္ ေရာ ႏွလုံးသားပါ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေပးေနတယ္ဆုိတာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးက မိမိတုိ႔အတြက္ယူထုိက္တဲ့သင္ခန္းစာေကာင္းေလးပါပဲ။ ဦးဇင္းတုိ႔ ျမန္မာျပည္ မိဘတုိင္း၊ဆရာတုိင္း မိမိတုိ႔ရဲ႕ သားသမီး၊တပည့္ေတြကုိ ပညာ သင္ေပးရုံတင္မဟုတ္ပဲ၊နွလုံးသား ခံစားတတ္မွဳပါ သင္ေပးသင့္ပါတယ္။ အခု ရဟန္းဒကာ+ဒကာမတုိ႔ မိမိတုိ႔ ကေလးငယ္ကုိ ဒီလာပုိ႔
ေပးတာဟာေကာင္းေသာလာျခင္းမုိ႔ဦးဇင္းကဝမ္းသာမိပါတယ္။အျခားမိဘမ်ားကိုလည္း ေျပာလုိက္ပါ။
အနာဂါတ္ပန္းပင္ေလးေတြစုိက္ရေအာင္လုိ႔။ဒါမွအမိျမန္ျပည္ဆုိတဲ့ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ေရာင္စုံပန္းေတြဖူးပြင့္
လုိ႔ လွေနမွာ မဟုတ္လား။
               
                             အရွင္သာသန (စာခ်ဆရာေတာ္)
                             သာသနဓဇဓမၼာစရိယ
                            ေမဓိကာရာမပရိယတၱိစာသင္တုုိက္
                            လုံးခင္း၊ဖားကန္႔ျမိဳ႔ နယ္၊ကခ်င္ျပည္နယ္။
                                ၂၄-၁၂-၂၀၁၃
                       

Author Box

Hi, We are templateify, we create best and free blogger templates for you all i hope you will like this lightly template we have put lot of effort on this template, Cheers, Follow us on: Facebook & Twitter

  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments:

Post a Comment